‘Elke was krijgt de volledige aandacht’

‘Elke was krijgt de volledige aandacht’

Edelweiss Stomerij is de leverancier van de was- en stomerijservice van de FlorencePas. Lida van Kan ontfermt zich over de particuliere wassen die binnenkomen. Ze vertelt er meer over.

Het u graag makkelijk maken

Wekelijks wordt er bij Edelweiss 50.000 kilo was gewassen. “We wassen voor hotels, horeca, gezondheidszorg, overheid en industrie”, vertelt Lida. “Denk aan linnengoed voor hotels en kokskleding voor restaurants.” Bij deze enorme hoeveelheid wasgoed zit een groot aantal kilo’s van particulieren. “Onder wie ook de FlorencePashouders”, zegt Lida. “We vinden het fijn dat we ook voor hen iets kunnen betekenen. De was doen is tenslotte niet voor iedereen even makkelijk. Daarom nemen wij het graag uit handen.”

Zorgvuldig omgegaan met elke was

Lida legt uit dat er met elk was zorgvuldig wordt omgegaan. Dat begint al met het ophalen van het wasgoed. “Elke klant koopt eenmalig een katoenen waszak en krijgt een wasboekje. In het wasboekje staan de klantgegevens en een overzichtslijst met artikelen. De klant geeft hierop het aantal artikelen aan dat in de waszak gaat; bijvoorbeeld drie broeken en twee blouses. Kan iemand dat zelf niet, dan stopt diegene het wasboekje in de waszak en regelen wij dat. De lijst is bedoeld ter controle. Daarmee zorgen we dat al het wasgoed weer keurig terugkomt. De waszak wassen we mee. De klant krijgt de was dus in een schone zak retour. Stoomgoed komt terug op hangertjes.”

Schoon, keurig gevouwen en een lekkere geur

Al het wasgoed dat bij Edelweiss binnenkomt, wordt in een speciale wasmachine voor particuliere wassen verwerkt. Medewerkers sorteren het wasgoed met de hand en geven elk artikel een uniek wasmerkje. “Zo weten we zelfs van elke washand dat die is binnengekomen”, legt Lida uit. “En daardoor gaat elk washandje ook weer naar het juiste adres terug.” Nadat de was schoon is en is gedroogd, wordt alles handmatig gevouwen. “We hebben oprecht aandacht voor elke particuliere was die bij ons binnenkomt. We zorgen ervoor dat het schoon is, lekker ruikt en keurig is gevouwen.”

Vaste dag, vaste chauffeur

Elke klant heeft bij Edelweiss een vaste dag waarop de was wordt opgehaald. Tot een dag van tevoren kan er worden gebeld, worden ingesproken op de voicemail of worden gemaild dat de was klaarstaat. De chauffeur komt binnen een afgesproken tijdsbestek van twee uur langs. “De chauffeurs zijn altijd dezelfde”, aldus Lida. “Behalve in de vakanties. Zo zorgen we ervoor dat er een vertrouwd gezicht aan de deur komt. De was wordt na een week weer schoon en fris thuisgebracht.”

 

Meer weten? Kijk bij de was- en stomerijservice van de FlorencePas.